טיול אחרי שיחרור, חלק ה' - פריז 2014

קמנו בבוקר ונסענו במונית לכיוון היורוסטאר, נסענו שעתיים ביורוסטאר לפריז, לקחנו מונית להוסטל ושהגענו התווכחתי איתו בצרפתית (הייתי בשוק מעצמי שזכרתי צרפתית, למדתי את זה בתיכון) כי הוא רצה לקחת עוד 4 יורו בשביל המזוודות (בסוף הוא ניצח).
עשינו צ'ק אין בהוסטל ממש חמוד, נסענו לכיוון שער הניצחון בערב והוא היה מואר ומדהים.
אחרי זה הלכנו לאייפל והתאהבתי בו לגמרי.
באיזור היה רק בגטים וקרפים לאכול וזה מה שאכלנו.
בדרך חזור ברכבת קפץ עלינו הומלס קריפי ברכבת וחטפנו התקף לב וזהו נגמר הטיול. סתם.

פריז 1/12/13 יום א'
הלכנו ללובר! מסתבר שפעם בחודש ביום ראשון זה חינם להיכנס, במקרה היינו ביום החינמי, המוזיאון הזה עצום, לא ראינו את כולו אבל ראינו כמובן את מונה ועוד מלא ציורים מפורסמים.
אחרי זה חיפשנו אוכל וכל המסעדות היו יקרות ולא מצאנו דוכנים של בגטים, הלכנו בפארק והגענו לגלגל ענק, ואז לשאנז' אליזה, היה שם שוק קריסמס עצום ומליון דוכנים, מצאנו בגט עם המבורגר (הכי צרפתי שלהם) והמשכנו בדרכנו עד שהגענו לשער הניצחון (הרבה הליכה), מצאנו מנהרה שמובילה לשער מתחת לאדמה ואז עלינו משם לשער הניצחון, שוב היה בחינם.

פריז 2/12/13 יום ב'
עלינו על האייפל! חיכינו רק שעה בתור והייתה לידינו ישראלית מבוגרת חמודה שאמרה שלבעלה אין כוח לחכות איתה בתור אז היא עולה לבד.
עלינו עד למעלה והיה כלכך יפה!! בתוך האייפל על הקיר היו גבהים של בניינים אחרים גבוהים בעולם להשוואה.
נסענו לחפש חנות אנימה שהמליצו לי עלייה ליד הבסטיל, מצאנו את החנות וקניתי את כל החלקי שח של קלאמפ שחסרים לי, הייתה שם חנות של יהודים צרפתים והם התלהבו שאנחנו יהודיות מישראל.
המשכנו להסתובב ברחוב ובערב הכרנו הרבה אנשים בהוסטל שבהמשך הסתובבנו איתם הרבה.

פריז 3/12/13 יום ג'
הלכנו לנוטרדאם עם קנדית (אלי) שפגשנו בהוסטל, היה ממש מגניב! לא עלינו למעלה כי היה תור מטורף ויקר.
ליד היה גשר מנעולים קטן (לא המפורסם) והסתובבנו ברובע הלטיני והיו שם חנויות יקרות עם תכשיטים יקרים ושוקולדים טעימים.
אחרי זה הלכנו למונמרט שזו כנסייה שהייתה מאחורי ההוסטל שלנו, לבנה ועצומה, ואז נכנסנו למוזיאון דאלי שהיה מרשים.
בסוף היום הצטרפה אלינו עוד קנדית בשם קייטלין והלכנו לראות מבחוץ את המולאן רוז' בערב.

פריז 4/12/13 יום ד'
הלכנו למוזיאון דורסאי, המוזיאון היה ממש יפה והיו בו ציורים של ואן גוך.
אחרי זה הסתובבנו באיזור בשם לה מארי, רחוב עם חנויות נחמדות.
בערב ישבנו ודיברנו עם האנשים החמודים בהוסטל- מקנדה, ניו זילנד ואוסטרליה.

פריז 5/12/13 יום ה'
היינו כל היום בארמון ורסאי עם אלי הקנדית וג'ייקוב מאוסטרליה, הסתובבנו מלא מלא בגנים שהיו מקסימים.
ואז נכנסנו לארמון שהיה מדהים מבפנים, כל ההליכה הפנימית ארכה בערך שעה.
בערב הלכנו ברגל הליכה של שעה בערך לאייפל עם הקבוצת אנשים מההוסטל, ישבנו מול האייפל ושתינו בירות שקנינו בדרך.
בערב ישבנו בבר איתם, היה יום ממש כיף!

פריז 6/12/13 יום ו'
היינו במרכז פומפידו שזה מוזיאון עם אומנות מוזרה ומודרנית, אכלנו במוזיאון עצמו, זה היה זול וטעים.
אחרי זה הלכנו לכנסייה מגניבה ואכלנו מקרונים בחנות ה2 הכי טובה בפריז - Laduree
ואז עלינו על הגלגל הענק בשאנז' ליזה והסתובבנו באיזור, אכלנו עוד קרפ.

פריז 7/12/13 יום ש'
היום האחרון בטיול הארוך שלנו, הלכנו לאיזור המונמרט בפעם האחרונה שוב.
אחרי זה הלכנו לשער המנעולים הרשמי.
אכלנו בשוק קריסמס שוב והלכנו לקנות עוד מקרונים, אחרי זה נסענו לשדה לקחת את הדברים.
ונסענו לשדה תעופה חזרה לארץ!