טיול אחרי שיחרור, חלק א'- ניו יורק 2014

(נכתב במקור ב18/2/2014)
ישראבלוג נסגר אז החלטתי להעביר את כל הטיולים לפה!
סרטון של הטיול:

הייתי שבועיים בניו יורק עם אחותי, משם טסתי לאירלנד עם חברה, משם לסקוטלנד, משם לבריטניה ובסופו של דבר הייתי שבוע בפריז.זה היה טיול כיף ואני לא יכולה לחכות ולחזור למקומות המדהימים האלה שוב!
אז רציתי לשתף את הטיול הזה עם הבלוג כדי שאני לא אשכח עד כמה היה לי מדהים, העברתי את זה לטאמבלר כדי שאוכל לשתף עם אנשים ולתת להם עצות כשהם טסים לאן כדאי ללכת.

24/9/13-יום שלישי
יום מאוד ארוך בשבילי, טסתי בשעה 11:45 בבוקר לכיוון ניו יורק, הטיסה הייתה ארוכה, הבאתי מליון דברים בכדי לעשות בטיסה אבל כל הטיסה ישבתי ובהיתי בסרטים וסדרות במסך של המטוס וזה היה כיף.
שנחתתי חזרתי אחורה כמה שעות בזמן והגעתי לכמעט 5 בצהריים, הרוגה מעייפות מהטיסה.
דוד שלי אסף אותי והגענו לבית שלו, אחרי כמה שעות אחותי הגיעה בטיסה נפרדת.באותו היום התהלכתי כמו זומבי והלכתי לישון מוקדם.

25/9/13-יום רביעי
קניתי מצלמה דבר ראשון בבוקר!
ניקון D5200, מצלמה מדהימה! הדבר שעשה לי את הטיול לעוד יותר כיף, כי היה כלכך כיף לטייל ולצלם עם איכות טובה.
והתחלנו לגלות את ניו יורק! התוכנית הייתה לעלות לאמפייר סטייט בילדינג ולהגיע לסנטרל פארק, שהגענו לסנטרל פארק כבר כמעט היה חושך, כי אפשר שלא לעצור כל שנייה בכל המליון חנויות שיש על השדרה החמישית. וקניתי את ה3DS שלי 3>~! (בגיים סטופ)
לפני שנכנסנו לאמפייר סטייט, קנינו את הכרטיסים מרוכלים ברחוב, ואחרי זה הבנו שהם סתם דופקים מחירים ושלא כדאי לקנות אצלהם בכלל, מומלץ לקנות במקום או דרך האינטרנט.
עלינו לאמפייר סטייט והיה מדהים למעלה! ניו יורק נראה עצומה בגודלה, הבניינים בה ענקיים! זה היה ממש מגניב לראות את זה אחרי כל השנים שאני רואה את זה בסרטים.
אחרי זה הלכנו לכיוון הסנטרל פארק, עצרנו ברוקפלר סנטר וקיבלנו קפה חינם, שהיה מגעיל כי אמריקה.
הגענו לסנטרל פארק שהתחילה לרדת השמש, ליטפנו את הסוסים המקסימים שמחכים בחוץ!אחרי זה המשכנו להסתובב בחיי הלילה של ניו יורק, עד שהחלטנו לחזור הביתה… בדרך חזור, ירדנו בהחלטה ספונטנית בסאבווי בתחנה של הטיימס סקאוור! היה מדהים לעמוד שם, כלכך הרבה אנשים וכל כך הרבה אורות, זה נראה כאילו היה שם אור יום מרוב שזה זוהר, זה מדהים! היינו שם מספר פעמים בטיול בגלל שזה היה כלכך יפה! היו שם חנויות ממש מגניבות, וכמובן חנות דיסני! התלהבנו מכל הדברים וקניתי בובה של נמו.

26/9/13-יום חמישי
התחלנו את היום בשייט במעבורת לעבר פסל החירות, הפסל היה מרשים ומגניב!
אחרי זה הלכנו לכיוון וואל סטרייט, הבניינים הענקיים היו מרשימים כמו בכל ניו יורק, רק יותר אפורים, נכנסנו גם לאנטדרה לזכר אסון התאומים, היה תור ארוך בכניסה, זה לא היה כלכך שווה את זה, המפלים היו ממש מגניבים אבל לא ממליצה על זה כלכך, בעיקר ביזבוז של שעתיים שמחכים בהם בתור.
אחרי זה יצאנו למסע לכיוון צ'יינה טאון, היה לנו ממש קשה למצוא אותה, בדרך עברנו בסוהו ובליטל איטלי שהיו מאוד חמודות.
צ'יינה טאון עצמה לא הייתה מרשימה כמו שחשבנו שתהיה, אבל לדעתי לא מצאנו את החלק המרשים, בכל אופן, אכלנו במסעדה סינית, נכנסנו כנראה למסעדה של המקומיים, האוכל לא היה כלכך טעים ולא קיבלנו מה שהזמנו כי המלצרית הסינית לא הבינה אותנו ואנחנו לא הבנו אותה.
כדי לפצות על החוויה של צ'יינה טאון הלכנו לליטל איטלי וקנינו עוגת שוקולד עם קרם וניל עצומה שהייתה טעימה ממש והייתה פיצוי נאה למצב!

27/9/13- יום שישי
התעוררנו מאוחר קצת בגלל הימים המתישים שעברו עלינו (בכל אופן, לא קל לטייל מהבוקר עד 12 בלילה יומיים ברצף! P:), אז כדי לספוג קצת תרבות, הלכנו למוזיאון Natural Hisory, מוזיאון עצום בגודלו!
אחרי המון שעות במוזיאון, שהרגשנו שראינו מספיק, הלכנו לטייל שוב בסנטרל פארק.
ואם כבר הייתם בניו יורק- אתם בטח יודעים שלמצוא מה לעשות בניו יורק זה ממש קל, ולא צריך לתכנן יותר מדי.
שהגענו לסנטרל פארק, היו שם חזרות גנרליות להופעה של אלישה קייז! היה ממש ממש מגניב.אחרי זה חזרנו לבית של דודים שלי לארוחה ואכלנו מלא אוכל סיני.
ראינו טלוויזיה והתלהבנו מהאיכות המטורפת שיש לאמריקאים בטלוויזיה והלכנו לישון.

28/9/13- יום שבת
בבוקר בדרך לתחנת סאבווי, עצרנו בשוק האוכל שהיה ליד הבית של דודים שלי, אחרי זה הלכנו למצוא את פורבידן פלנט!!! DDD:~!!! וגרמתי לאחותי להישאר שם יותר מדי שעות נסענו לכיוון הים, הסתובבנו בפארק הHIGH LINE, פארק שבנוי על פסי רכבת ישנים, והוא ממש מקסים! הולכים לאורך הפסים והכל מלא בצמחייה וההליכה ממש כייפית, יש המון אנשים שהולכים ביחד וזה הרגיש ממש מגניב.
אחרי זה לקחנו מעבורת מסביב למנהטן, ראינו את כל הבניינים מרחוק ואת כל הגשרים מלמטה וצילמנו הרבה תמונות.
אחרי שירדנו מהמעבורת, מצאנו מרכז כנסים שהיה ליד, והיה בו כנס כלבים! תיכננו רק ללכת לשירותים אבל ראינו הרבה סוגים מגניבים של כלבים שבדיוק יצאו מהמתחם, זה היה כבר סוף היום של הכנס.
המשכנו להסתובב במנהטן והגענו שוב לטיימס סקאוור, היינו בבריינט פארק והיה שם אירוע של חמאה ופריז, היו שם כל מיני הרצאות על אוכל צרפתי עם הרבה חמאה, ופסל בחמאה של האייפל.אחרי זה הלכנו לCentral Station שזו התחנה המרכזית של ניו יורק, התחנה עצומה ומרשימה, התקרה שם הייתה מדהימה.

29/9/13- יום ראשון
בת דודה שלי (שגרה בפילדלפיה) באה לבקר! הלכנו לכיוון ה-South sea port, היה שם פעם קניון כזה, ושהגענו לשם גילינו שהוא כבר לא קיים שם.
בכל אופן המקום היה ממש יפה, הצריפים והאוניות שעגנו שם היו ממש ענקיות, ומצאנו שם שוק אוכל עם הרבה סוגי אוכל טעים, טעמנו לחמים, גבינות ודבש.
הלכנו לראות את בניין העירייה ואחרי זה הלכנו על גשר ברוקליין, ההליכה אורכת חצי שעה ובהחלט שווה את זה! הרבה יותר מגניב ללכת על הגשר מאשר לקחת רכבת, הנוף מהגשר ממש יפה, ויש המון אנשים שהולכים על הגשר וזה נחמד ללכת עם כולם לצד השני.
כשהגענו לברוקליין טיילנו בדמבו, איזור בברוקלין שהיה בו פסטיבל אומנות, הפסטיבל היה נחמד והיו בו הרבה פעילויות מצחיקות והרבה אומנות רחוב מגניבה.
אחרי זה נסענו לשכונת וויליאמסברג שהיא שכונת ההיפסטרים של ברוקלין, ניסיתי לספור בהתחלה את כמות ההיפטסרים אבל אחרי כמה משקפיים ושפמים איבדתי את הספירה.
ישבנו במסעדה היפסטרית עם אוכל בריא ובירה, אחותי שכחה את הדרכון ולא האמינו לה שהיא מעל 21 למרות שהיא גדולה ממני 6 וחצי שנים ורק אני ובת דודה שלי הזמנו בירה.
בדרך הביתה עצרנו ברשת גדולה של חנויות ספרים (Branes and Noble) ובילינו שם בערך שעתיים של הלם תרבות.

30/9/13- יום שני
הלכנו לבניין האו"ם, היה סגור למבקרים (אם אתם הולכים לשם כדאי לבדוק מתי הוא פתוח) אבל הוא היה מספיק ענקי ומרשים מבחוץ.
הלכנו לאיזור גריניץ’ ווילג’, התחלנו מפארק וושינגטון סקאוור (שאחר כך הבנו שהוא קרוב לבית של דודים שלי), פארק מגניב עם מזרקה באמצע ושער הניצחון, היו שם אנשים שרקדו ושרו והייתה שם אווירה שמחה.
אחרי זה הלכנו לאורך רחוב בלייקר, עד סופו, רחוב ממש מגניב.
פינקנו את עצמנו במניקור שנעשה על ידי סיניות, שהיו קצת אנטיפטיות אבל עשו אחלה עבודה.
נכנסנו לחנות הלוואין מגניבה עם דמויות מגניבות שזזות ועשו קולות.
אחרי זה נסענו ללינקולן סנטר, מרכז של אומנות הבמה ואחד המקומות הכי יקרים ללמוד בהם, יש שם בית ספר למחול, למשחק, למוזיקה ועוד.
היה שם גם אולם קולנוע ותיאטרון סטייל דיזינגוף עם סרטים פלצניים. כל הבניינים היו ממש יפים והיו מזרקות מגניבות.
בדרך לכיוון חנות הצעצועים של שוורץ, ראינו שיש פרימיירה לסרט שמשתתף בו דניאל רדקליף!
עצרנו ובהינו במשך מליון שעות וראינו חלק מהשחקנים שמשחקים בסרט אבל דניאל רדקליף יצא מהצד ולא ראינו אותו ):
אבל כן ראינו את זאכרי קווינטו (סיילר מהירוז).

1/10/13- יום שלישי
התחלנו את היום באקווריום בקונדי אילנד, בברוקלין, ראינו שם כל מיני סוגים של כלבי ים ואריות ים וכל מיני דגים מגניבים.
הייתה הופעה של כלבי ים מגניבה!לא היו שם יותר מדי דברים בגלל הטורנדו שהיה להם לא מזמן באיזור, אבל הם שיפצו שם.
אחרי זה הלכנו לחוץ ים שצמוד, היה ממש מוזר בגלל שלא היו שם שמשיות וכיסאות! היו שם כל מיני סוגי ציפורים הזויים וסימנים של צבי ים על הריצפה.
היה על החוף ים גן שעשועים אבל הוא פתוח רק פעמיים בשבוע בערך, והוא נראה נטוש ומלחיץ.
על חוף הים אכלנו גלידה אמריקאית.
בדרך חזור לכיוון מנהטן עצרנו בפאב McGee שמבוסס עליו הפאב מ‘איך פגשתי את אמא’, ושתינו שם את הבירה הכי טובה שאי פעם טעמתי, זו הייתה בירה בייתית של הפאב, והיא הייתה מדהימה.
אחרי זה ביקרנו בחנות הצעצועים שוורץ וקניתי פזים, איבדנו אחת את השנייה בחנות כי היא הייתה כלכך עצומה והצטלמתי עם מיניונים.אחרי זה חזרנו שוב לטיימס סקאוור והלכנו לחנותM&M שנראה טעימה במיוחד.

2/10/13- יום רביעי
הלכנו לגן החיות בברונקס, הגן חיות היה כלכך עצום שלא הצלחנו לראות את כולו, אבל ראינו חלק נרחב ממנו.
בערב הלכנו להופעה של יוני בלוך בבמרכז היהודי ניו יורק! הייתה הופעה ממש כייפית ואפילו אחותי שלא אוהבת את יוני בלוך נהנתה בהופעה.

3/10/13- יום חמישי
הלכנו למוזיאון SONY, שיחקנו ברובוטים, PS3 ומשחקי מחשבה מגניבים.אחרי זה הלכנו למרכז המדיה, שאפשר לראות בו סדרות מכל השנים של הטלוויזיה האמריקאית, וראינו פרק ראשון של איך פגשתי.
אחרי זה הלכנו לעשות שופינג ברחובות ניו יורק.

4/10/13- יום שישי
עשינו קצת שופינג בפוראבר עד שנוי הגיעה מקנטקי.הלכנו לסנטרל פארק, אחרי זה הלכנו לקנות כרטיסים לאווניו קיו! יאאאאי!! ובנתיים עד שזה התחיל הלכנו שוב לטיימס סקוואר, פעם ראשונה באור יום, היה פחות מרשים אבל בהחלט מקום מגניב להסתובב בו.
אחרי זה נכנסנו לחנות נינטנדו והיינו שם בערך שעה בהתלהבות וקנינו פלאשיז! בחוץ היו אנשים מטורפים שהתחילו את התור בצהריים וישנו שם את הלילה כדי להשיג ראשונים את המשחק החדש של פוקימון ל3DS.
אחרי זה חזרנו לתיאטרון באוף-ברודווי שבו אווניו קיו היה, אני כבר שנים מחכה לראות את המחזה זמר הזה! יודעת את כל השירים בעל פה מגיל 14, היה ממש מרגש ומגניב לראות את זה בפעם הראשונה ולשיר את כל השירים עם השחקנים.

5/10/13- יום שבת
הלכנו למוזיאון מטרופוליטן, זה מוזיאון עם אומנות מכל השנים בערך, מוזיאון עצום ומרשים, לא ראינו את הכל אבל שהרגשנו שזה הספיק לנו יצאנו.
אחרי זה המשכנו להסתובב ברחובות ניו יורק.

6/10/13- יום ראשון
נוי טסה ביום הזה בבוקר, בבוקר הלכנו לבקר את וושינגטון סקאוור והסתובבנו באיזור.
אחרי זה אני ואחותי המשכנו להסתובב ברחובות ניו יורק, יש כלכך הרבה מה לראות ברחוב שזה מדהים!
בערב הלכנו לפאב עם מוזיקה מגניבה.

7/10/13- יום שני
יום אחד לפני אחרון בניו יורק, הלכנו שוב לסנטרל פארק על הבוקר, כי רצינו למצוא את המגדל שיש שם ואחרי חיפושים מרובים ומואמצים, מצאנו אותו בכוחות מאוחדים!
אחרי זה נפגשנו עם חברה של אחותי וראינו את ויליאם דאפו בדרך והצטלמנו איתו, הלכנו ליריד אוכל מוזר עם ריח טוב והרבה דלעות עם פרצופים.
אחרי זה המשכנו להסתובב ברחבי ניו יורק, נכנסנו לחנויות הכל בדולר עם כל מיני מציאות.
שהיינו בדרך חזור קיבלנו כרטיס חינם להופעה כי ניו יורק, והיינו חצי שעה בהופעה שהוקלטה לתוכנית של דיויד לטרמן, ההופעה הייתה של להקה אירית בשם Two door cinema club
אחרי זה הלכנו למסעדה בברודויי בשם Stardust עם זמרים מזמרים, זו הייתה חוויה ממש מדהימה! והם שרו ממש ממש טוב.
הייתה שם מלצרית שנראתה כמו אדל.
אחלה דרך לסיים את הלילה האחרון שלנו בניו יורק!

8/10/13- יום שלישי
היום האחרון בניו יורק! הסתובבנו קצת בעיר ואחרכך אחותי נסעה לכיוון השדה תעופה.
אני הייתי בטיסה מאוחרת יותר שיצאה לכיוון לונדון! (ומשם קונקשן ישר לדבלין) נסעתי באובר לשדה תעופה.
התיישבתי במטוס בכדי לראות סדרות וסרטים לשעות הקרובות. (אף אחד לא ישב לידי יאי!)
על אירלנד אני אספר בפוסט הבא.
עוגייה וחיבוק ואומגד איך הצלחתם לכל האנשים שהגיעו עד פה. 3>~!