טיול אחרי שיחרור, חלק ג' - סקוטלנד, יורק, ברמינגאהם, סטנפורד וקארדיף 2014

לפוסטים האחרים אפשר ללחוץ-

דבר ראשון, הסרטון שהכנתי לחלק של סקוטלנד-

גלזגו 30/10/13 יום ד'
קמנו מאוחר בבוקר וחשבנו שהארוחת בוקר עד 11, היא הייתה עד 10 אופס...
אכלנו לחמנייה שנשארה לנו ויצאנו לדרך, עברנו במליון חנויות ומצאנו חנות יד שנייה של מוצרי מדיה, קניתי דיסקים של ארטיק מאנקיז ומארון 5 ב5 פאונד ומארון בפאונד!
אחרי זה המשכנו לעירייה שהייתה גדולה ומרשימה ואחרי זה נכנסנו לגלריה, הכניסה הייתה בחינם.
בקומה הראשונה היו תמונות וקטעי וידיאו של מצבים קשים של אנשים בעזה, אתיופיה וכו'.
בקומה השני פסלים של אומנות מודרנית ובשלישית גזרי עיתון שציירו עליהם שטויות.
אחרי זה אכלנו במסעדת אכול כפי יכולתך אסתייאתית (התאהבתי במסעדות האלו! כלכך זול וטעים! הדבר היחידי שהפריע לי היה המלצריות הסיניות שהיו מאוד לחוצות ומפחידות, אחת אפילו שברה בקבוק מים בגללי, ביקשתי מים והיא הביאה לי בבקבוק ואמרתי לה שהתכוונתי מים מהברז והיא כל כך התעצבנה והתחילה לצרוח עליי ואז הלכה ובלי כוונה נפל לה המגש וזה התנפץ).
מצאנו קניון גדול והסתובבנו בו, אחרי זה הלכנו לכיוון הקולנוע (אודיס) וראינו את הסרט ת'ור 2, זה היה סרט מוצלח ומצחיק.
אחרי זה חזרנו להוסטל ובדקנו בפעם המליון אם יש מקום להישאר פה ב2.10, כי אנחנו החלטנו להישאר בעיר (יש שלג בעיר הבאה שרצינו ללכת אליה) וחסר להם יום.

גלזגו 31/10/13 יום ה'
נסענו בבוקר לקתדרלה ובדרך ראינו את האוניברסיטה, האוני' נראתה די מודרנית ומרובעת, לא משהו מיוחד.
הקתדרלה הייתה מרשימה מבחוץ ויפה מבפנים, ליד היה בית קברות עם קברים ממש מושקעים עם עצים וכל מיני דברים מגניבים.
אחרי זה אכלנו ברשת EAT אכלתי טורטיה עם עוף וסלט פירות, היה טעים וזול.
התחיל לרדת עלינו גשם בדרך והיה קפוא, ענבר לא הרגישה טוב אז חזרנו להוסטל.
זה היה יום ממש עצוב כי בערב גילינו שההופעה של ארקטיק מאנקיז התבטלה! בכיתי מלא ורציתי למות, עד היום אני עצובה מזה, אוף!! (הצלחנו בסופו של דבר למכור כרטיס אחד ואת הכרטיס השני לא הצלחנו למכור, כל כרטיס היה שווה 100 פאונד...)

גלזגו 1/11/13 יום ו'
אחרי התארגנות של הבוקר הלכנו לכיוון הנהר שמאחורי ההוסטל, היו בו גשרים בכל מיני עיצובים מגניבים, אחרי זה הלכנו לאולם שהייתה אמורה להיות בו ההופעה, האולם היה מקסים מבחוץ, ניסינו למכור את הכרטיסים שהיו לנו אך ללא הצלחה.
אחרי זה הלכנו למוזיאון המדע, הוא היה ממש מוזיאון לילדים אבל היה מגניב בכל אופן, הכי מגניב היה הפלנטיריום, היה מדריך סקוטי עם מבטא מהמם שסיפר לנו על הכוכבים במשך חצי שעה.
אחרי זה התחיל לרדת גשם (מוטיב חוזר בסיפור, מה לעשות אנחנו בסקוטלנד) אז חזרנו למרכז העיר ואכלנו.
חזרנו להוסטל, שמתי את הכרטיסים של ההופעה במכירה באינטרנט (האינטרנט היה כלכך איטי שרציתי לבכות וזה לקח נצח), ההופעה עצמה בסופו של דבר נדחתה ולא הייתה בתאריכים שכבר היינו בגלזגו, חשבנו שאולי ניסע לברמינגאהם (הכרטיסים היו תקפים גם להופעה הזו) אבל זה לא הסתדר בסוף.
בערב יצאנו לפאב בהוסטל, הייתה מוזיקה מוזרה, קנינו קוסמופוליטן ובירה, בשלב כולשהו התחילו איתנו סקוטים, רצו לקנות לנו משקאות אבל סירבנו, הם נראו גדולים מאיתנו באיזה 10 שנים.

גלזגו 2/11/13 יום ש'
היה יום גשום מאוד, לא הצלחנו להסתובב ברחוב עצמו בגלל שהיה מבול, היינו בתוך חנויות, מקדונדלס, בתי קפה, יום רגוע בסך הכל.
היום עברנו להוסטל אחר ליום אחד כי לא היה בסוף מקום בהוסטל שלנו, היינו רק עם תיק קטן כי ענבר חכמה והציעה שנשאיר את כל המזוודות בהוסטל כי חזרנו אליו יום אחרי, השארנו בחדר איכסון.
ההוסטל השני היה באמצע שום מקום, אכלנו במקום שנראה ממש מלוכלך והיה לנו כאב בטן אחרי זה.
בהוסטל השני חזינו בטאג' מאהל השני אבל הוא לא היה מוצלח כמו הראשון.

גלגזו 3/11/13 יום א'
נסענו חזרה להוסטל הקודם בבוקר, השארנו בו את הדברים הלא נחוצים ולקחנו רכבת לפארק נחמד, היינו גם במוזיאון הרשמי של גלזגו, חזרנו וחיפשנו שוק דמיוני שענבר המציאה, ללא הצלחה.
הלכנו לאכול במסעדה איטלקית פנסי, שמסתבר שהיו בה מנות ב5 פאונד בדיוק בשעה שהיינו בה.
אחרי זה חזרנו להוסטל לעשות שוב צ'ק אין, היום עדיין לא נגמר ורצינו סושי, הלכנו למסעדת סושי שהמנה בה היו קטנות ויקרות אבל טעימות, וקינחנו את היום בגלידה במקדונלדס. (עכשיו נזכרתי שהייתה פעם אחת שהיינו במק' הזה והזמינו משטרה כי היה שם מישהו מטורף שאיים על קופאית)

גלזגו 4/11/13 יום ב'
קמנו מוקדם בבוקר (ב7!) והלכנו לכיוון ההסעה לסיור ללוך נס(!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
בדרך עצרנו בכמה מקומות-
- בבר רדוף רוחות ממש מפחיד, היו פוחלצים בכל מקום, הבר היה ממש במצב רע ונראה כאילו הוא הולך לקרוס עלינו בכל רגע.
- עברנו בכמה נקודות צילום ממש יפות, ובגשר חמוד על המים.
ראינו פרות סקוטיות מלאות פרווה ועברנו ליד הלוך למונד, פורט ווילאם (המקום שרצינו לישון בו אבל ירד שלג בהרים), WHW ועוד מקומות שווים.
המדריכה הייתה חמודה, היו 0 מעלות אבל היא הייתה בכיף שלה עם חצאית סקוטית.
האגם לוך נס היה מרשים ומקסים!

גלזגו 5/11/13 יום ג'
היום כיפרנו על זה שקמנו מוקדם אתמול, היינו מותשות מהטיול אתמול והרשנו לעצמנו לישון עד מאוחר, שלחתי לארץ 10 קילו של דברים שקניתי בתוך התיק טיולים המיותר שקניתי בארץ, שילתי סכום מוגזם לגמרי על המשלוח לארץ, אבל כנראה יותר זול מלהביא את זה במטוס.
אחרי זה אכלנו שוב במסעדה של האכול כפי יכולתך. הצלחנו היום למכור כרטיס אחד של ההופעה.
אחרי זה הלכנו לאוניברסיטה השנייה בגלזגו והיא הייתה מדהימה!
עשינו גיחה לגנים הבוטנים אבל זה היה קצת מיותר, היה -4 מעלות והיה גשם, כמעט הכל היה רקוב והיה ערפל מטורף.
אחרי זה הלכנו לבית קפה ליד ההוסטל, והעבודות שם שאלו אם אנחנו הולכות היום, לא הבנו מה הן רוצות, אז היא סיפרה שיש אירוע עם זיקוקים, שאלנו לכבוד מה והיא אמרה It's fireworks day, רק אחרי זה קלטנו שהתאריך הוא 4.11 וזה לכבוד זה.
עקבנו אחרי ההמון והגענו למתחם, זה היה פארק עם מלא דשא, היה שם יריד עם אוכל ומתקנים.
הזיקוקים היו מרשימים, הכי יפים שראיתי בחיים שלי. בערב הלכנו לשתות בירה.

גלזגו 6/11/13 יום ד'
יום אחרון בגלזגו, עשינו כביסה בבוקר בהוסטל ומכרנו את הכרטיס סופית לשליח שלקח אותו, אחרי הסתובבנו בעיר וחיפשנו בגדים אבל הכל היה יקר מדי. הלכנו שוב לראות ת'ור ושוב היה אדיר! למחרת נסענו לאברדין עיר הפשע והרשע.

גלזגו->אברדין 7/11/13 יום ה'
אחרי נסיעה מיותרת של שעתיים וחצי הגענו לאברדין, העיר נראית קטנה וחמודה, אבל לא היה ממש מה לעשות בה.
הסתובבנו קצת בעיר, היו הרשתות הרגילות, היינו במוזיאון ימי, כי זו עיר נמל.
ההוסטל היה מחריד, אם אתם נוסעים אל תלכו לYouth hostel! פשוט עניין של מזל על איזה הוסטל נופלים שהולכים לרשת הזו, לא הייתה מעלית והיינו צריכות לסחוב מזוודות וזה היה ממש כבד, בעיקר כי הגלגל של המזוודה שלי נשבר.
היה צריך לשלם 2 פאונד למגבת(!) והוייפיי היה בתשלום גם בחדר המשותף.
הדבר היחידי שהיה טוב בעיר הזו- קנינו בגדים בפרימרק. (ואם תשאלו אותי איפה קניתי, אני אגיד סקוטלנד ולא אברדין כי מי שמע על המקום הזה)
זה היה בזבוז זמן, היינו תקועות שם 3 ימים עם הוסטל גרוע, ביזבזנו כסף כי סטינו מהדרך שלנו, בקיצור לא מומלץ!
וכפי שנאמר- אנחנו עכשיו מבינות את שרה ג'יין מדוקטור הו, שהושארה שם על ידי הדוקטור במקום להגיע ללונדון, מסכנה.

אברדין 8/11/13 יום ו'
למה אנחנו עדיין פה. מסתבר שיש סניף של פורבידן פלנט באברדין! הסניף היה פיצי ברמות. אחרי זה הלכנו לעוד מוזיאון של אומנות, הציורים בו היו מקסימים ונראו כמו תמונות ולא ציורים. אחרי זה הסתובבנו בעיר, קניתי גופייה וחזרנו להוסטל.
היינו לבד בחדר והיה כיף.

אברדין 11/11/13 יום ש'
קמנו יחסית מאוחר (לא שהיה למה לקום מוקדם), לא הצלחנו לקום מהמיטה כי היה קפוא בחוץ והיה לנו נעים וחמים מתחת לשמיכה.
רצינו ללכת לאוניברסיטה אבל היא הייתה חצי שעה נסיעה ולא היה לנו כוח.
אז הלכנו לעיר והסתובבנו עוד, קניתי בגדים בחנות New Look, אחרי זה אכלנו וקניתי מזוודה חדשה יאי! (שגם היא נהרסה אח"כ)

אברדין->אדינברו 10/11/13 יום א'
סוףסוף יצאנו מאברדין! לקחנו רכבת ומשם מונית והגענו להוסטל!
היו מלא מדרגות בכניסה להוסטל ומישהו עזר לי להעלות למעלה את המזוודה, ההוסטל היה נחמד והיה חמים, כל חדר היה על שם ספר ילדים.
הסתובבנו בעיר בכל החנויות תיירים, במעלה הרחוב הראשי של העיר הישנה עד שהגענו לטירת אדינברו אבל כבר היה מאוחר וסגור, היא נראתה ממש יפה באור של השקיעה.

אדינברו 11/11/13 יום ב'
לקחנו בבוקר סיור חינמי שהיה עם מדריך משעשע, הוא הסביר לנו דברים על העיר והראה לנו את בית הקברות שממנו רולינג לקחה את השמות להארי פוטר! תום רידל קבור שם ועוד שמות מהספר. הוא הראה לנו את הטירה שרולינג ביססה עלייה את הוגוורטס ואת הבית קפה שהיא הייתה יושבת בו וכותבת לכאורה על מפיות במציאות כנראה לא על מפיות, אחרי זה הוא הראה לנו איפה נמצאת העיר החדשה.
אכלנו צהריים בבית קפה הזה, היה זול בצורה מפתיעה, היינו בטוחות שהוא יתמסחר, כל המקום היה מכוסה בתמונות של רולינג וכל השירותים מלאים בציטוטים שאנשים כתבו בטושים מהארי פוטר, ממש חוויה מגניבה, הבית קפה מאוד מומלץ, היה מאוד טעים.
אחרי זה הלכנו לפארק קטן ואכלנו קרפ, אחרי זה לכנסייה ואז לכיוון העיר החדשה.
בערב יצאנו לבר נחמד עם מוזיקה חיה.

אדינברו 12/11/13 יום ג'
בבוקר הלכנו לטירה של אדינברו, בפנים היא נראתה כמו עיר נוספת, היה נוף מהמם ממנה והיו בפנים תצוגות של דברים שקשורים למלחמות, היו תאי כלא, תותחים, עיתורי ניצחון ועוד מלא דברים, היינו שם מהבוקר עד צהריים, היו מלא דברים מגניבים לראות שם, בכניסה קיבלנו גם מפה שנדע לאן אנחנו הולכות ואיך יוצאים משם. אחרי זה הלכנו למוזיאון המקומי שהיה ענק, והיה בו פוחלץ של הכבשה דולי המקורית.
אחרי זה הסתובבנו בעיר עוד.

אדינברו 13/11/13 יום ד'
בבוקר הלכנו לכיוון מגדל שהיה בעיר החדשה, רצינו לעלות עליו, רק ענבר עלתה כי היו שם רק מדרגות וזה היה נורא גבוה ויש לי פחד גבהים.
אני ישבתי וחיכיתי בבית קפה של הגלרייה הלאומית ואכלתי עוגת בננות ושתיתי קפה, ענבר חזרה עם המצלמה שלי וצילמה תמונות וסרטונים מהממים.
אחרי זה נכנסנו לגלרייה, הגלרייה הכי יפה שהייתי בה, בסוף קנינו גלויות של חלק מהציורים.
אחרי זה אכלנו במסעדה סינית ואז הלכנו לקתדרלה סנט מרי, היא הייתה די פשוטה וריקה, היה שם איש מלחיץ עם ראש רכון שחשבנו שהוא מתפלל ואז קלטנו שהוא ישן ונוחר, אחרי זה חזרנו להסתובב בעיר החדשה.

14/11/13 אדינברו יום ה'
הלכנו למוזיאון הסופרים, היה ממש קטן ולא ממש מעניין.
אחרי זה הלכנו לפרלמנט הסקוטי לנכנסו לדיון לכמה דקות, זה היה דיון על גן החיות.
אחרי זה נכנסנו לארמון שבו מתארחת המלכה כשהיא באה לסקוטלנד, היה אסור לצלם בפנים, זה היה מדהים וכמעט הכל היה מזהב בפנים, היו שטיחים מקיר לקיר, מיטות ותמונות שמן.
אחרי זה אכלנו והסתובבנו בעיר.

15/11/13 אדינברו->יורק יום ו'
קמנו ב6 וחצי ועלינו על הרכבת לכיוון יורק, ישבנו ברכבת במחלקה ראשונה כי זה עלה כמו רגיל, היה שם בר עם אוכל.
שהגענו להוסטל הפקיד קבלה התלהב מהשמות של הערים שאנחנו באנו מהם, הוא היה נחמד והעלה לי את המזוודה 4 קומות במדרגות!
היה לנו רק יום אחד ביורק, לכן ניסינו לדחוס מלא דברים אליו, הלכנו בהתחלה לקתדרלה הגדולה במרכז העיר, אבל לא יכלנו להיכנס כי היה שם טקס סיום. אחרי זה הלכנו למגדל שהיה באמצע הר קטן של דשא, בתקופה כולשהי נלחמו בו יהודים ומתו כולם, למעלה היה לי סחרחורת וכאב ראש מהפחד גבהים אבל צילמתי מהר וירדתי.
אחרי זה הסתובבנו קצת בעיר, היה שם שוק אחד קבוע ואחד שנמצא בימי שישי פעם בשבועיים. אכלנו שם המבורגר ביתי טעים.
ענבר קנתה שוקולד תות ואני קיורטוש, פעם ראשונה שאכלתי קיורטוש, זה היה דוכן הונגרי וזה היה ממש טעים.
אחרי זה נכנסנו לבית משוחזר שהיה בסגנון שנות ה18, היה שם גם מוזיאון שוקולד אבל היה ממש יקר להיכנס אז וויתרנו.
המשכנו להסתובב עד שהחשיך, מצאנו גם חנות קומיקס מגניבה.
ברחוב עצמו הייתה גם חנות חתולים עם כל מיני מוצרים בשביל החתול שלך וגם מרצ'נדייז שקשורים לחתולים.
ההוסטל שלנו היה בניין ישן שהיה פעם שייך למשפחה עשירה וליד כל חדר הייתה לוחית עם הסבר מי ישן בחדר, כצפוי לנו נתנו את חדר המשרתים.

16/11/13 יורק->ברמינגאהם יום ש'
הגענו לתחנה ולקחנו משם מונית, ההוסטל היה תקוע באמצע רחוב עוני מפחיד ליד מרכז העיר, היה שם מפה גדולה עם נעצים שכל מי שהיה שם נעץ בארץ שממנו הוא בא, היה שם כבר חור בישראל והתלהבנו.
העיר עצמה הייתה עיר רגילה, היה שם יריד קריסמס נחמד.
אחרכך בילינו בערך שעתיים בפורבידן פלנט שהיה ענקי, אחרי ישבנו בקפה אהוב עלינו קפה NERO (בסוף גם סיימתי כרטיסייה של משקאות חמים)
הסתובבנו קצת בעיר והיא הייתה מפוצצת באנשים, מצאנו מקום בצד של מקומיים שהיה נחמד ולא עמוס.

17/11/13 ברמינגאהם + סטנפורד יום א'
נסענו בבוקר לעבר העיירה סטנפורד שבה נולד שייקספיר, זו הייתה עיירה קטנה עם אווירה נחמדה.
נכנסנו לתיאטרון שייקספיר גלוב ועשינו סיור מאחורי הקלעים, היינו בחדר בקרה, משם היה אפשר לראות את הבמה, בדיוק הורידו את הכיסא מריצ'רד השני שבו השתתף דיוויד טננט, אחרי זה ישבנו באולם והסבירו לנו עליו על הכנת הפיאות, עברנו בחדרי ההלבשה, בדרך ראינו מכונות כביסה שבהם מכבסים את התלבושות מההצגות, מהחדרי הלבשה היה נוף מהמם לאגם.
אחרי זה הסתובבנו בעיר והיה שם רשת של מוצרים ביתיים עם מוצרי דוקטור הו, קניתי תבנית של דאלקים וטארדיס.
אכלנו במסעדה מלחיצה ללא לקוחות והמלצר בהה בנו, אחרי זה קנינו קאפקייק טעים, רצינו להיכנס לבית שבו שייקספיר נולד אבל זה עלה 15 פאונד וזה לא נראה שווה את זה.
אחרי זה הלכנו לקבר של שייקספיר, שהיה בתוך כנסייה בעיירה.
בסוף היום חזרנו חזרה לברמינגאהם ברכבת ופגשנו שם גרמנייה שהייתה בהצגה של דיוויד טננט והצטלמה איתו והוא חתם לה על פוסטר ובכינו מקנאה.

18/11/13 ברמינגאהם -> קארדיף יום ב'
נסענו לקארדיף, השארנו את החפצים בהוסטל ונסענו לחוף שבו צילמו את טורצ'ווד (!!!!!!!), מאוד התלהבנו וכמעט חטפנו התקף לב מרוב אושר.
אחרי זה הלכנו לדוקטור הו אקפסיראנס שהיה שם אבל לא היו כרטיסים כניסה.
במקום אמרו לנו לקנות באינטרנט, קנינו ליום למחרת.
חזרנו לכיוון העיר וראינו את הטירה מבחוץ, מצאנו את פורבידן פלנט, ישבנו בקפה NERO וחזרנו להוסטל.
היינו בחדר מטורף עם 18 מיטות (עד עכשיו היינו בחדרים עם 4-6 מיטות), 3 מקלחות, במטבח של ההוסטל היה רק מיקרו ללא כיור, אבל בהחלט זו הייתה חוויה משעשעת.

19/11/13 קארדיף יום ג'
הלכנו לכיוון דוקטור הו אקפיריאנס! זה היה ממש ממש ממש מגניב!!!!!!
בהתחלה נכנסנו לטרדיס עצמה שבה מצולמת הסדרה, במזל לא צילמו שם וזה היה פתוח לציבור.
אחרי זה נכנסנו פנימה לחדר הקרנות, באמצע המסך היה שבר כזה והתחיל סרטון עם מאט סמית ובסוף יצא אור מהשבר והמסך נקרע ל2 ונפתח חדר.
בחדר היו כל מיני הריסות מהסט של דוקטור הו ופרצוף לבן על עמוד הסבירה לנו מה זה כל דבר, ואז נדלק עוד מסך עם מאט סמית כלוא בפנדוריקה, הוא היה משעשע וחיפש את הטארדיס וקנה לנו Shoppers ואז נדלק בצד מסך עם טארדיס ונכנסנו לתוכה, זה היה הסט של הדוקטור ה10 והריצפה זזה והחדר רעד, התחיל לעלות עשן והדוקטור אמר לנו לרוץ, הגענו לחדר עם הדאלקים והדוקטור שיכנע אותם לא להרוג אותנו, ואז רצנו לחדר הבא שהיה ממש מפחיד, היו בו וויפינג אנג'לס ומרוב פחד הלכנו סופר מהר.
בחדר אחרי חילקו לנו משקפיי 3D והיה שם קטע עם הדוקטור, הוא הודה לנו שעזרנו לו לצאת מהפנדוריקה ואמר שנצטרך לעבור בין האויבים, על המסך היה ב3D את האויבים והם שלחו אלינו ידיים.
אחרי זה היה חדר עם תערוכה שבה היו סטים ישנים של הטארדיס, אחד משנות ה60, כל התלבושות המקוריות של הדוקטורים, מודל של הטראדיס ההורסה מהפרק שבו טננט התחלף למאט סמית.
בקומה השנייה היו מודלים ותלבושות של כל הדמויות האחרות וכל מיני כתבות מהעיתון ותמונות של האנשים ששיחקו בדוקטור הו עושים שטויות על הסט ובראיונות.
בסוף יצאנו דרך החנות וקניתי את הטארדיס, מגזין וגלויה.
לאחר מכן חזרנו לעיר לאכול.

למחרת נסענו ללונדון!
המשך בפוסט הבא שאני אעלה בעוד כמה ימים (בתקווה לא בעוד שנתיים)